fredag 7. august 2009

På plass!

Nå har eg budd i Oslo i øve ei veka, og har snart dobla antallet dagar av livet mitt som har funne sted i denna byen. Tihi.

Dei dagane har blitt brukt te å komma meg i orden i leiligheten, handla og å gjer meg kjent i nærområdet. Eg like det eg ser! Det e jo nesten meir grønt her midt i byen enn heima, så der va den første bekymringå glømt. Me bur i passe gang- eller sykkelavstand te det mesta, og når eg ikkje gidde det kan eg ta trikken. For ja, eg har tatt trikken for ca. andre gong i mitt liv, heilt aleina, og det gjekk passe bra... Heile historien fås ved henvendelse te undertegnede.

Nå sitte eg og vente, for Sigrun komme flyttande i dag. Ska bli kjekt med litt selskap rundt frokostbordet. Og spisebordet. Og salongbordet. Og TV-bordet.
Dåkke skjønne greiå.

3 kommentarer:

Åshild sa...

Heisann!
Lykke til med studielivet i Oslo! Klem fra oss i en annen hovedstad laangt i øst...

Kristian Alfsvåg sa...

Høres luksuriøst ut. Jeg har et salongspisebord, og tv'en står foreløpig på gulvet.

Kjetil Austad Endal sa...

Oslo er en stor by. Pass opp!