søndag 23. september 2007

Søndag

I dag hadde eg tenkt å ta meg fri. Siden d e søndag å greier. D e ikkje sunt å gå i ett strekk heila tiå uten pause, e d vel? Å eg trur fortsatt hjernen min ikkje e heilt på plass igjen ette Dyrsku'n... Så i dagmorges såg eg film. Så va eg oppe å åt litt frokost. Så satt eg på fløystuå å drakk kakao. Nå sitte alle andre å skrive på stilen som ska leveras på tirsdag, men eg lar vær skriva bare på trass. Komme te å angra på d i mårå. Men eg e oppdatert på masse mennesker som eg ikkje kjenne sine liv, for eg har sotte i ein time å "blogg-surfa". Sånn gå fra link te link. Må sei d ser kjekt ut å vær ettåring. Sko ønska eg konne gjort d te neste år. Men eg må jør noe i et år ette vgs før eg kan reisa ut som ettåring. Så eg får finna på noe lurt for neste haust. Nå når eg har litt ti te overs te å tenka ein heil tanke om gongen har eg komt på at d e skummelt snart eg ska søka på ting som kan vær universiteter å sånne ting. Føle meg ikkje så voksen.

Men hvis eg ska inn på universitet må eg fullføra allmenn, å d betyr at eg må stå i norsk, å d betyr at eg må tolka Ettermæle av Olav Duun innen tirsdag. Jobbde me d halve gårsdagen. Stilen blir altfor long! Men sånn såg d ut: (tok bilde me den tøffe panorama-funksjonen på mobilkamerae :D)



D gjekk i notater, peppermyntete, trøstespising av sjokoladekjeks, heftig bruk av nynorskordlista... Jarram. D blir nok bra te slutt.
Å så har eg tatt bilde av timeplanen min. Se på detta:


Der d ikkje står noe har eg fri. Så eg har d i grunnen ganske godt likavel. Men eg trenge den fritiå! For eg ska liksom rekka å jør lekser grundig (de e gla i innleveringar å styr i 3.klasse), øva på fløyta ein 5-6 gonger i vekå, ha kjøretimar, på russestyre- å allmannamøter, trena jevnt å trutt, å ikkje minst jør mine plikter som misjonssjef. Men eg syte ikkje, for eg har d heftig gøy! D gjorde meg ingenting å sitta å skriva mail te Mali klokkå 11 i går kveld, for eg konne jo fortella at me hadde fått inn 170000 på Dyrsku'n! D e digg når alt eg jør e gøy. Då e d kje farlig hvis d blir litt travelt. Einaste eg konne klart meg uten nå e dei støgge fellestimane - norsk, historie, religion. Men egentli e kje dei så ille heller. D blir jaffal ikkje d ette haustferien når me ska jobba me særemne! D blir stas!
Nå kan me forresten søka om å få reisa te Mali. Rektor sa at misjonerbarn har mindre sjangs, å jo kortare d e siden de har komt te Norge, jo mindre sjangs har de. Så då har eg rett å slett minst sjangs av alle i heile 3. klasse te å få reisa. Benjamin kom t Norge noken månar før meg :p Men d e forsåvidt greit. Eg vett jo ka misjon handle om. Så kanskje noken andre har godt av å få se litt av verden. Men d hadde vært stas å reist. Tenk, Mali! Gå i Narena, i Bamako, å alle desse plassene som eg bare har hørt å lest om.
Næmen nå har eg vært flink å skreve masse. Hehe.

Ingen kommentarer: