søndag 25. mai 2008

Examen artium

På torsdag skreiv eg 8 siders stil der eg sammenligna "Blant alle lande"(1851) med "Fedreland"(1925). Eg e redd eg mistolka det sista diktet, men ellers trur eg min første og nest siste norsk skriftlig-eksamen gjekk dugelig bra.
Bøygen møte eg i mårå, sidemål friskriving. Me fekk et sånt hefte på torsdag, det handle om makt. Så ska eg egentlig setta meg inn i det, skriva forberedelsesark og pressa ut lure tankar på feilfritt nynorsk i mårå. Men sånn har dagane mine blitt:

Torsdag: melding skriftlig trekkfag kl 14.30 (kom opp i fysikk, det funke det...)
surra resten av dagen. Hallo, eg hadde jo nettopp hatt eksamen! Lisa Børudkveld om kvelden, overnattingsbesøk av Ingrid og Sigrun

Fredag: rolig morgen i dobbeltsengå med besøket, purra på Karmøy kommune for å få attest på engelsk te visumsøknad te Mongolia. Men siden me bur i Norge nekta de å skriva an. Damå va kanskje litt ekstra motvillig siden eg nettopp hadde sagt at eg bare konne jobba halvparten så lenge som eg hadde lovt i sommar...
Ellers fjernsyn (dritkvalm krim på nrk, mellom anna), vaksing, surr og tull.
Overnattingsbesøket blei ei natt te.

Lørdag: Sigrun og eg la ut på tur. Lånte bil av Jostein og kjørte te Grimstad. Eg sko egentlig stikka innom konfirmasjonen te kusine Maren, men pga dårlig timing blei ikkje det noke av. I steden va me på Sigrun sitt sommarparadis på Eskedal sammen me herr, fru og junior Egeland og spiste reker. Så va på Borgen og solgte russeaviser. Så kjørte me heim igjen mens me snakkte om tekstane i ressursheftet. Merk: jobbing mot eksamen!

Søndag: I dag e dagen. Eg har fått skreve notatarket. Og eg har vært på sykkeltur mot Fjågesund. Men fysikk? Nei. Sengå? Ja. Tiltakslyst? Nei. Glede meg te onsdag ettemiddag? Ja.

Her e et bilde av meg og "dublettå" mi. Ka sko eg gjort uten deg, Sigrun?
P.S. Sjekk huene. Eg debuterte som korpsmusiker på 17. mai, i Nissedal hornmusikk. Me fekk lov å prøva huene deiras. Eg har bare ein ting å sei: Nissedal...


Ingen kommentarer: