laurdag 9. mai 2009

Vær så snill

Eg havna på nettsidene co2fri.no, et sånn "kjøp deg god miljøsamvittighet"-konsept. Der blei eg møtt av følgende overskrift:

Visste du at ditt strømforbruk forårsaker like mye co2 utslipp som 30 ganger Oslo - Bergen tur-retur!

Først har eg noken spørsmål:
ditt strømforbruk - i løpet av ko long tid? Ein måned? Et år?
ditt strømforbruk - meg som ein person eller min husstand?
30 ganger Oslo-Bergen tur-retur - med ka då? Bil? Fly? Tog? Te fots?

Og noken kommentarer:
like mye co2 utslipp - Detta e ei nettsida som jobbe med co2. De kunne kanskje spandert på seg å finna ein meir korrekt måte å skriva detta på, feks CO2?
like mye co2 utslipp - like mye utslipp? Unnskyld, men det lyse litt ungdomsskulestil av den formuleringå. Og hvis de kunne skreve noke sånt som "like store utslipp av CO2" hadde de sluppe vanskelighetene med orddeling og.
! - detta e et spørsmål. Då passe det best med spørsmålstegn.

Mvh Ingebjørg som har hatt for møkje tid te overs i dag og som savne å jobba med ord. Og som aldri komme te å bestilla CO2FRI.

4 kommentarer:

Ingar T. Hauge sa...

Grammatikk-FAIL! Det er slikt Hauge-familien tross alt er til for:-)

Liv Astrid sa...

Som en kommentar til det med samvittighet: har du sett Røde Kors kampanje nå for tiden? Arghhh... Er det mulig? "Se hvem som bryr seg mest". Som om det var en konkurranse å vise sin støtte/medfølelse. Jeg blir provosert. Kommer nok ikke til å støtte den kampanjen heller :P

Forresten syns jeg du er til for ganske mye mer enn bare å oppdage grammatikkfeil... :)

Liv Astrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Islandur sa...

Godt du tar tak! Har du sitt "skammekroken" på korrekturavdelingen.no? Der e månge goe =)