laurdag 2. mai 2009

Lørdagsliv

For ei veka siden va eg, Mari og Øystien på ein bil-/sykkel-/fjelltur i Khovd og omegn. Det hadde eg tenkt å legga ut bilder av, men bildefunksjonen te bloggen klikka så då klikka eg og så blei det ikkje bilder denna gongen...:p

I dag har det vært basketball"køpp" i sportspalasset (idrettshallen) i Khovd. Det e kjerkå som arrangere, og med 22 påmeldte lag fra ulike kjerker og litt forskjellig, må me vel sei det va solid deltakelse! Lagene fra NLM og kjerkå eg hørre te i måtte gi seg ette kvartfinale. Det va jo småsurt, men håpet e at detta ska bli et årlig arrangement og at de kan få revansj te neste år :)

Og så har det spredd seg ei greia i bloggeverden den siste tiå: samevitsar!
Egentlig har det ikkje spredd seg så veldig, men ein viss president og visepresident fra et visst russastyre har gitt sine bidrag, så nå e det vel misjonssjefen sin tur. Og det e bare å begynna å tenka, for det e meir der de kom fra!

Ka kalle du et samisk fugleskremsel?

Ka kalles presidenten i Sametinget?

Og ka jobbe han med?

Og ein for dei viderekomne:
Ka kalle du den svære samen som sitte i raden foran deg på kino og sperre utsikten?

5 kommentarer:

Torleif Alexander sa...

- Åkerlapp
- Overlapp
- Lappesaker

- Idiot? Evt: Lars Hætta, Skylapp, Øyelapp/Lapp for øye, Lappeteppe, Kølapp og Skyggelapp.

Er vel kanskje det man i Samematta kalle Jukselapp? Å helgardere seg på oppgaver..

Elles klikker eg au på internetten din, skulle jønne sett bilete frå basketball(orddelingsfeil) turneringa (godt norskt ord) sø fær kome te neste år, trene litt og joine fe å kunne delta sjølv så eg fekk sett det lissom..

Ingebjørg sa...

Det e bare å trena i vei, Torleif!

Og te dåkke andre, så kan eg røpa det at Torleif ikkje fekk full pott på vitsane så værsågod, prøv videre...!

Torleif Alexander sa...

Og du bomma på fyrste og seiste hjå meg.. Nytt forsøk:

2: (ingen gode forslag) (enda)

3: Lappverk

Thorbjørn sa...

Jeg har en kamerat som heter Ole Christian Hætta. Han er litt stor, men ikke stor nok? Tror han er litt stor hvis han sitter foran deg på kinoen. Kommer litt an på kinoen. Er det riktig svar?

Torleif Alexander sa...

2: Egil Olli er vel egentllig navnet på fyren, men er vel kanskje ikkje heilt det du er ute etter?