søndag 20. juli 2008

Konkurranse! - og bilkrasj

Inspirert av Andreas (sjekk link i margen) utlyse eg ein konkurranse her på bloggen: Den første som komme på ein ting som eg trenge å ta med meg te Mongolia men som eg har glømt at eg trenge, får ein hyggelig overraskelse i posten når eg har komt meg østøve. Forstått?
Dåkke skjønne det, eg pakke nå. Og det e kje lett å prioritera og systematisera. Men ein ting har eg allerede fått neri tønnå:Det e uaktuelt å dra på tur ut i verden uten bamsen. Han har klart det mongen gonger før, så koffor ikkje nå?

Ellers e eg tebake fra Helgøy. Det blei kort, men kjempekoselig. Gode venner i godt selskap. Sammenbyggingå av Ticket blei ein kjempesuksess, og eg ska ikkje nevna kem så vant begge gongene me spelte på den måten...:D Me va heldige med fint ver på fredag, og fekk sett Helgøy på sitt vakraste. Ellers fekk me skravla litt fra oss, så blir ikkje telefonrekningane Khovd-Fjellheim-Skogn sååå svære.

Og så må eg fortella ei uppleving: Statistikken seie at halvparten av alle bilførerar e i uhell før de har hatt lappen i et år. På torsdag bidrog eg te den statistikken. Sko setta bil på Sola te familien som kom med fly fra ferie. Då eg sko parkera va det ein fin, ny, svart bil som va litt for long i framparten eg sko parkera atteme. Plutselig sa det krekk, og eina passasjerdørå mi bøyde fint innøve. Kom meg fri med hjelp av ein koselige forbipasserande pilot som loste meg laus og inn beint på parkeringsplassen. Så va det bare å skriva lapp te den andre bilen, som HELDIGVIS bare hadde fått noken litt djupe riper, og springa for å nå bussen. Takk og lov at han sto i ro og at eg kjørte i 5 km eller noke sånt. Men den følelsen når eg hørte det knekket. Fytti pus.


Se, det blei ikkje så gale...

5 kommentarer:

Andreas Nordbø Jørgensen sa...

Haha, kult du og har konkurranse! Eg trur du må hugse å ta med ein dorull. Kvifor det? Fordi kvar gong eg reiser har eg aldri hatt behov for å ha ein dorull med meg, men mamma insisterer på det likevel. Difor trur eg du garantert ikkje har hugsa det, men det gjer du nå =)

Sigrun sa...

Tannbørste!!! bare tenk kor dyrt tannlegebesøket kommer t å bli når du kjem til Noreg att viss du ikkje har med deg tannbørsten din.. tannkrem e vel heller ikkje å forrakte :P tulla egentli, men kanskje ein god ide?

Hallvard sa...

Ok, eg såg linken til denne bloggen, så her vil eg også delta. Forresten veldig tøft at du vil reise til Mongolia.

Det du må hugse å ta med: Ei notatblokk og ein god del pennar. Det er alltid kjekt å ha, og ein mistar pennar ganske ofte. Ikkje sikkert det er så lett å få tak i i Mongolia :)

Kjetil Austad Endal sa...

Hei Ingebjørg. Kjetil A. her, håper du har en fin ferie!! Fant du og den sure dama fra kommunen ut om du får jobba noe?

Husk å ta med: Du må klippe ut broderiet du har ved glidelåslomma på russeebuksa di (pray for Mongolia), og henge det opp på veggen der du skal bo. Eventuelt kan du ramme det inn.
Hvorfor? Fordi det er så fint.

hilsen, som sagt, kjetil a
(som har det flott i Siljan)

Thorbjørn sa...

Du må ta med min utøste kjærlighet som du kan viderebestenke over mongolske budeier (og tilfeldige forbipasserende kjærlighetssavnende menn).

En annen ting du kan ta med er strikkepinner (som du kan stikke i ørene til de uskikkelige mongolske slavene du skal ha i huset ditt).

Ølpølse er også noe du kommer til å savne der borte. Det er jo en klassiker med melkesjokolade, men jeg tror ølpølse biter godt fra seg.

Skal si fra hvis jeg kommer på flere ting.

Ps. Du må huske å søke visum