tysdag 10. mars 2009

Det e vår! -nesten...

I går planla eg å skriva et malerisk innlegg om livning i lundar og lauving i li, men det blei aldri gjort. I dag våkna eg te ein snøkvite by, så planane blei lagt på is (bokstavelig talt...).

Den siste tiå har det vært nydelig ver i Khovd. Det har blitt varmare og reine påskestemningen med sol som du kjenne. I helgå va eg ute noken timar og kom meg opp på et fjell, satt der på toppen og naut solå og tilværelsen. Nydelig. Dagane e jo blitt lenger og - våren e hjertelig velkommen!

Men i dag va det altså snø og overskya igjen. Men i mårå kan det væra varmt. You never know. Snart komme vel dei herlige sandstormane som dukke opp når det e veromslag. Då e det bare å skalka alle luker og håpa på det besta.

Eg satse nå på at det blir tid og ver te noken timar i solveggen framøve. Det e nemlig ein plan å komma te Norge med ein viss farge på kroppen. Det må jo synas at ein har budd et lite år i "The Land of the Blue Sky!

Ingen kommentarer: