fredag 6. mars 2009

Forandring

Eg har flytta.
Bakgrunnen for det e at det har skjedd litt her i Khovd. Kort fortalt har me gått fra å væra 20 nordmenn (9 voksne og 11 ungar) i haust, te 8 nå i vår. Detta merkes, kanskje spesielt på skulen der det nå bare e ein elev (og me e to ansatte :p). På den eine siå e me heldige fordi me har alle muligheter te tilpassa opplæring, men på den andre siå e det ikkje te å se vekk ifra at det e veldig lite miljø for ein unge. Me jobbe for å skapa litt miljø, i dag hadde me feks med 4 mongolske ungar i gymtimen - noke det virka som alle va bra fornøyd med! Så eg e spent på ka for noken nye muligheter som ligge foran oss i disse endringane...

Men tebake te flyttingå. Ein "familieleilighet" blei ledig ette jul, og der bur eg nå. Bruke jo bare et hjørna av leiligheten, men eg nyte livet med varmt vatn (med godt trykk) i alle springar og to kummar på kjøkkenet som gjer at oppvasken e ein fryd. Eg bur faktisk i andre etasje i kontorbygget te NLM, så eg har vakt heile døgnet og alt mulig. Eg følte meg aldri utrygg der eg budde i haust, men det gjer litt godt allikavel at det e noken som følge litt med. Og nevnte eg forresten at eg har varmt vatn i springen? Og godt trykk??

Og så må det bli sagt at dagen i dag e ein merkedag. Eg fekk for første - og sannsynligvis siste - gong i mitt liv gave i anledning kvinnedagen på søndag. NLM Khovd spanderte kort og konfekt på alle kvinnelige ansatte. Eg ler litt eg. Men det va nå koselig!

2 kommentarer:

Berit sa...

Hei! nå snakke eg med deg på skype! Verden er liten! Gler oss til å koma til UB i påsken! Mamma.

palmakristin sa...

kos dej med varmevatnet og trykket! sjolv gler ej mej vilt til aa faa velge temperatur i dusjen naar ej kjeme heim, her e de kun glovarmt eller iskaldt! =)