søndag 5. august 2007

Basj

Eg har vært på jobb i dag. Men ikkje me de koselige demente, men dei på den andre avdelingen. Steppe inn der litt for de mangle så mye folk. Sånn at i dag va me f.eks ein person for lite på jobb, å me så va va ferievikarar heile gjengen. "Lånte" sjukepleiar fra dement te å få ut medisinene.
D va forsåvidt ikkje så ille d, har gått underbemanna halvparten av vaktene i sommar. Men så fekk 4 av dei 8 pasientane i den etasjen eg va i diare. Jepp, diare. D e digg d. Her snakke me å hålla bekken mens d sprute, me snakke skift av truser, sengtøy å trøyer ein gong i halvtimen. Me snakke kvalme, dårlig humør, dehydrering, å MASSE skittentøy.
Å så snakke me 4 pasientar uten diare som såvidt blei stelt fordi me to som va i den etasjen språng fra rom te rom mellom sjuklingane våre.
Eg hadde noen minuttar te overs å gjekk inn te ein av dei som ikkje hadde diare. Han har veldig vondt, å e sengeliggande. Eg sporte om han hadde vondt, d hadde an. Men eg måtte sei at hvis dei smertestillande han hadde fått tidligare ikkje hadde effekt, så hadde eg ingenting eg konne jør for an. Men så sa eg at hvis d va noe eg konne jør, så måtte an sei ifra.
Då sa an: Ja, hvis du kan klappa meg litt på kinnet.
Då kjente eg tårekanalane blei tronge, å satt meg ner me an. Heilt te d ringte inne på et basjerom, å eg sprong avgårde.

Eg har fri i mårå.

2 kommentarer:

Liv Astrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Liv Astrid sa...

Dakal! Jeg hadde noen sånne i dag jeg og. Hver dag faktisk, men de er jo så greie. Mange artige mennesker og historier. Nå har jeg ferie;) Gleder meg til å treffe Kvitsundfølk igjen. Litt av hvert jeg har og fortelle når vi kommer tilbake igjen:)