laurdag 11. oktober 2008

Jeg satte brillene på min nese...

Eg e heima igjen i Khovd. Har hatt ei veldig koselige veka i UB, avslutta med overnatting med de minste ungane natt te i dag. Det va stas! - men det e jammen meg godt å væra heima i min egen leilighet igjen og...

Med meg i bagasjen vestøve nå hadde eg med meg flere nyinnkjøpte ting. Deriblant:
1 stk brille

Forklaring:
Eg har merka at armane mine har blitt stadig kortare når eg lese, særlig om kvelden. Eg har altfor ofta tatt meg sjøl i å sitta med det eg ska lesa på ein armlengde ut fra kroppen mens eg myse og streve for å fokusera. Rett og slett det dei fleste oppleve når de komme litt opp i årene:) Plutselig blei det sånn at eg i går ettemiddag havna hos ein optikar for å sjekka kossen det egentlig sto te med auene mine. Der styrte ei nyutdanna og ei gammal utdanna dama med testar og styr ganske lenge, og resultatet blei at eg kjøpte med meg lesebriller. Og det e et herlig liv! Styrken e + 0,5. Møkje? Nei. Merke eg forskjell? JA!

5 kommentarer:

Liv Astrid sa...

Ajajaj! Beviser at du er laerd:P Beklager at jeg ikke faar kommentert saa ofte hos deg. Daarlig med internett her, men jeg skal proeve aa ordne noe. Takk for helsning. Kleeems

Kristian Alfsvåg sa...

Ta brillene dine og gang med -10 så har du mine. :)

Sigrun sa...

velkømminn i klubben!!! Stas det, nå begynner du å tære på åra veit du, briller er eit tegn på aldring og visdom(?)!

Solgunn sa...

Brilleslange! Kanskje du ein dag kan bli me i rødt hår og fregner og brille-klubben! Du å Hansyboy;)

Solgunn sa...

Du din snik! Koss kan du ha d bilde av meg å Tarjei ennå, eg sletta jo det? D va forresten veldigt koseligt innlegg om forlovelsen, sette pris på d!