onsdag 13. juni 2007

Søster Hauge



Eg e kommt i omsorgsbransjen. Eg har skreve onna på taushetserklæring, hjulpe mitt første menneske øve 60 år på do, målt blodsukker, snakkt om gamledager, fått vondt i beinå av å stå lenge i strekk, gått i kvite kler ein heil dag, å allerede begynt å bli gla i folkå på heimen. Å eg har bare hatt ein dag på jobb! Kossen ska detta gå?


Ærlig talt så e eg dødssliten. har egentli ikkje gjort så mye i dag av d eg komme t å jør resten av sommaren. Når eg møtte på Norheim halv 8 i dag morges va d ingen så visste kor eg sko, kem så hadde ansvar for meg eller noen ting. Så eg bare dilta ette noen timar før d viste seg at -næmen! akkurat i dag sko de ha opplæringkurs for sommarvikarar i alle slags apparat, dingsar, førstehjelp, brann å andre ting ein må konna. Så der gjekk oppleringsvaktå mi fløyten t fordel for å trykka på knappar å fylla ut skjema. Men fytti grisen d tok på d og! Særli fordi eg hadde vært der 3 timar før alle de andre vikarane kom, så eg va liksom klar for pause mens dei nettopp hadde stått opp. Men d gjekk i mål. Å i mårå ska eg ha vanli vakt. Halv 8 t 2. Så e d fri t mandag ettemiddag. E litt greit me sånn turnusjobbing allikavel!


Å dei så bur der e bare nyyydelige. Noen e litt sure. Men de fleste e nyydelige :D




Har lert at eg allti må ha bilder på blogginnlegg. Men eg har liksom ingen bilder. Så eg fant detta på dataen: D e Ingrid å eg på skøytetur i januar. Så kan me huska at d va litt kjekt me vinter og...




Å så fant eg et illustrasjonsbilde på internet. Detta e liksom meg på jobb:

2 kommentarer:

Solgunn sa...

Hola! D e godt du kose deg i jobben din! Eg kan kje sei eg får d sama forholde t gjestene på campingen;) Du bør forresten skjekka ut utsyn når dåkke får d,årsmeldingå åg, der står ein del om koss d står t på misjonsfeltå. Enjoy=)

Sigrun sa...

Gjett kem som har fått blogg?? Njaa, ikkje sikker, OK da, d e meg.. Trur egentlig heile prosjektet er ganske dødfødt, men eg kan vel prøve i sommer i alle fall.
Må innrømme da, d virker faktisk litt kult på jobben din! Talast!