fredag 14. november 2008

Her i mitt hus

I går va det 3 månedar siden eg flytta inn i leiligheten min. I anledning det store jubileet fant eg ut at det va på tide å la folk se kossen eg har det her oppe. Ja, det e oppe, eg bur nemlig i 5. etasje i ei blokk. Han har to rom i tillegg te kjøkken og bad, så då har eg jo det eg trenge.
Har gravd fram mine kreative evner og lagd ein liten skisse av kossen leiligheten e lagt opp:
Så va jo planen å legga ut bilder av kossen det ser ut her. Men kameraet mitt klikka for noken veker siden, så det blir bare noken bilder fra mobilkameraet. Men dåkke får jo ei viss peiling!
Soverommet. Her e eg egentlig bare når eg sove. Men det e digg å ha et eget soverom som eg kan lukka dørå te. Og her kan eg hiva inn alt rot eg ikkje vil se i løpet av dagen og:)Litt av kjøkkenet. Når eg sitte og ete med bordet har eg ganske så bra utsikt øve byen. Heile badet. Sjekk fargane!! Detta rommet e forresten den største kilden te frustrasjon i leiligheten. Det e nemlig sånn at siden eg bur i 5. etasje e det VILT dårlig trykk på vatnet her, og det tar long tid før det komme vatn i det heila tatt. Eg har vent meg te å åpna kranen før eg gjer noke som helst aent når eg komme inn på badet, så sleppe eg å stå og irritera meg øve at vatnet bruke long tid når eg trenge det. Men detta går jo særlig ut øve dusjen, det e ikkje møkje futt å skryta av i vatnet der. Så eg dusje ganske ofta hos andre egentlig...

Så her e det altså eg e når eg ikkje e noken aen plass. I starten va det rart å ikkje ha folk rundt meg te ei kvar tid. Det va liksom så stille, og det va ingen som brydde seg hvis eg la meg tidlig 5 kveldar på rad, ingen som kom hoppande inn med et problem eller noke aent de ville sei. Men det tok egentlig ikkje longe tid før eg vente meg te at det bare e eg som bur her, og ette kvart har eg begynt å lika det ganske så godt! Det e herlig å ha ein plass som e bare min, der eg styre som eg vil sjøl og kan trekka meg tebake te når det trengs. Og leiligheten e så fin med det at an egentlig e ganske liten, så an tar ikkje så longe tid å vaska heller:D

Ja, og kameraet e ikkje den einaste av mine elektriske duppedittar som ikkje fungere for tiå. Sjekk gjengen! Jadartaatai yom aa...

2 kommentarer:

Berit sa...

Flott tegning. Har du inngang??

Berit sa...

Sorry, nå såg eg jo døra...