fredag 13. juli 2007

Gamle jenter, er sikre som banken...

Først og fremst:

(Her sko d vær et bilde av Hilde Tollefsen, men opplastingå klikka. Tar d seinare)

Denna damå blei voksen å myndig i forgårs! Va stor feiring på andra siå av landet, men eg va me dåkke i tankane! Gla i deg, Hilde, å eg glede meg t å treffa deg igjen t høsten :D

Ant:

Eg tok teorien i dag! Møtte fram i god tid før kl ett, å sto! Konne t å me hatt både ein to feil meir. Men ikkje meir enn d. :P Å, som ein fjern slektning av Sigrun seie, då e eg halvveis te lappen!

Tredj:

Eg har hatt min første og nesten einaste ferietur denna sommaren, Sissel å eg tok Kystbussen te Bergan å va på besøk hos pappa i ett innholdsrikt døgn.

(Her sko d egentli vær ein flott bildeserie av Sissel å eg på vei inn på bussen, men bildegreiene funke fortsatt ikkje)

Me tok bussen når eg va ferdi på jobb på onsdag, å va framme i Bergen 19.15. Der henta pappa oss av busse, så labba me t leiligheten hans. Ligge kjempesentralt, ein passe liten leilighet me veranda å butikk i samme bygg. Han har leid møblert, å leiligheten ser ut som ein krysning mellom minimalistisk funkis å gresk tempel. Men an funka godt te sitt bruk! Eg sov på ein masse tepper på golvet i stuå/kjøkken-rommet, men Sissel å han breidde seg i den mjuka dobbeltsengå inne på soverommet. Sov godt, alle sammen!
Pappa jobbde på torsdag, sjølsagt, men litt utpå formiddagen kom Sissel å eg oss i gang, gjekk gjennom byen ut te Akvariet. Der såg me sel å pingvin å edderkopp ++ - stas! Lekte me ein sel gjennom et glassvindu. D va nær et høydepunkt.
Så tok me buss som me trudde gjekk te Haukeland, men som gjekk te et byggefelt oppi ei fjellsia, men bussjåføren va så snill å kjøra oss ner t Haukeland (d hørre me te historien t eg sporte sjåføren om an gjekk te Haukeland, å han sa ja, men han hadde sagt feil. Så d va ikkje min feil!). Der såg me kontoret t pappa å fekk ein liten innføring i arbeidsmedisin å ka han bruke dagane i Bergen te.
Så va d middag, før d va tur på Fløien - kongegøy! - så va d å labba ront på nattåpent på Bergen Storsenter før bussen gjekk tebake kl 20.15. Va heima litt før midnatt i går kveld, å Sissel sto opp nettopp. (u e vel halv ett nå...)
Så nå ska eg snart på jobb, så dagane går i ett. På søndag reise eg te Kvitsund!

Ingen kommentarer: