måndag 1. september 2008

Gutten på bensinstasjonen

På vei ut av byen her ligge det ein liten bensinstasjon. Eg har aldri sett noken fylla der, og an ligge tvers øve veien for ein møkje større og finare ein, så eg kan ikkje skjønna at den businessen går rundt. Men an gjer visst det. Det e ein ungdom som jobbe der, han e vel ca på min alder. Eg har såvidt snakkt med han ein gong, bare sånn om kor eg komme fra og koffor eg e her og sånn. Det e kje uvanlig her, sånne spørsmål får eg daglig. Men i dag va eg ute og gjekk meg ein tur, og når eg gjekk forbi bensinstasjonen så ropte han på meg og gratulerte meg med dagen. 1. september e nemlig den dagen alle mongolske skular starte opp igjen, og siden eg hadde sagt eg va lerar sist eg snakkte med han, så va det altså grunn te gratulasjon. Me kom i snakk, og eg fant ettekvart ut at han va student her i byen, studerte noke datagreier. Han spurte om han kunne få gå på skulen min og lera norsk, men ette møkje styr og fingerspråk fekk eg te slutt forklart at skulen min va for små, norske ongar, og ikkje åpen for mongolerar. Hehe. Han viste seg å væra kasakh (fra Kasakhstan) noke som ikkje e urimelig, siden me e nærme Kasakhstan her og det e mången Kasakhar i byen. Han spurte om eg va kristen, og eg sa at det va eg, og så sa han at han va muslim (som dei fleste kasakhane e). Men så begynte han å legga ut om noke som eg forsto ca halvparten av. Det eg fekk med meg va at han snakkte om forskjellene mellom kristendom og islam. At me ser på Jesus som Guds sønn, men for dei e han bare ein av fleire like profetar. Og så va det noke om Maria og ettelleraent som eg ikkje heilt fekk med meg. Men han hadde jaffal tydelig peiling på både kristendommen og islam, og hadde klart for seg ka den eine hadde som den andre ikkje hadde og omvendt. Og han virka levande engasjert i religion, det va jo han som tok opp emnet i det heila tatt.
Eg gjekk videre - ette at han hadde spurt ka eg hørte på siden eg hadde øretelefonar i, og eg sleit i noken minutt for å forklara begrepet lydbok - men detta va litt seier. Eg har hatt min første samtale med ein muslim på mongolsk, om religion. Det va rett og slett interessant. Artig.

7 kommentarer:

Sigrun sa...

Vil du bli misjonær har vist virka for programledaren i alle fall?? Du e heldig som får oppleve sånne ting, eg er litt misunneleg!!

Liv Astrid sa...

OOOOOOOOOO!

Eirik Brekke Hauge sa...

Bare ikkje ta han me hjem, ok? :P

Ingar T. Hauge sa...

Det er slik det skal være, det er jo tross alt derfor du er der ute:-)

Solgunn sa...

Konge! =D Ska sjå at du kjeme heim me ein mongoler neste år, hehe;)

Signe sa...

D æ sø artig å tenkje på at du æ heilt på are sida av verda, i Mongolia, medan eg æ i Trøndelag. Syns d æ verkeleg kos å setje meg ned å lesa bloggen din fordi d står høtt som skjer og då kjenner eg at eg er litt mæ deg sjav om du bur langt vekk!

Eg skø lære å garve skinn og læraren min sa at eg kan måte på ei dame i Afrika eller Mongoliet (ho er svensk) og me vil kunne utveksle erfaring fordi skinngarving er verdas eldste handverk og uforandra te den dag i dag!

Martha sa...

Hei Ingebjørg :) eg kikke innom bloggen din ein gong i blant. da virka som du har da bra der nere :) artig å lesa om dine misjoner-erfaringa! lykke til vidare;)