onsdag 2. mai 2007

Geografiekskursjon

Me va på geografiekskursjon me klassen i dag. D va kult. Me slapp geografi-, samfunnslære-, fysikk- å gymtimar for å kjøra buss ront i Vest-Telemark. Me hørte på ein bussjåfør som hadde forbausande god kunnskap om detaljar som årstall å navn, som viste oss vei gjennom veien opp t Brunkeberg, Høydalsmo, Eidsborg (??) stavkyrkje, garden t Rue-søstrene, Dalen sentrum, Åmdals verk (gruver) å tebake t Kvitsnd gjennom o store Vrådal. Me va neri koppargruver me 168 meter stein øve oss på d mesta i ein smale låge gang. D va skummelt. Eg tror eg har litt undertrykt tunnellfobi å d e kje tull. Va saiko gla når eg kom meg opp igjen!


Men d va verdt litt hjerteklapp å angst, for me va tebake på skulen å fri kl 2, å d va nydeli utever. Å i tillegg kan klasse 2a ganske mye mær om erosjon å morenejord i Kviteseid og Tokke kommuner enn for ett døgn si.




Ingrid e klar t innsats!

Eg å Marie ser noe ...sjempespennande... på gruvemuseet :D


Ingen kommentarer: