laurdag 26. mai 2007

Heim

Nå sitte eg i vår nyoppsussa stua, hørre på mongolsk rock, har spilt settlers, alle ront meg lese gamle KK å Bonytt. Jepp, eg e heima.
Halaen time før eg reiste fra Kvitsund i går kom Marie å sa at hu ville bli me (eg hadde stressa lenge me å få noen me meg, men alle hadde bedre ting å jør...), så då blei hu me vestøve. Bussturen blei ein av de kortare eg har vært me på, me såg film å skravla heile turen. Har dåkke sett Stepford Wives? Se an!
I dag har me handla mat, laga mat å slækka. Lovise t Martin e her, å d e koseli. Å ja, å mamma å pappa e ikkje her, d e liksom derfor eg e her, for me ga de ei frihelg i julapakke. Så mamma e hos pappa i Bergen å går på kino å e på festspill. Kosjli.

Visste du at...
- gjennomsnittsalderen for førstegangsfødande kvinner i Norge i 2005 va 30,2 år?
- tilsvarande for menn va 33 år?
- d e sinnssjukt gammalt?
- d blir utført 15 000 provoserte abortar i året? -å i tillegg komme angrepiller++
- 1 av 10 par e ufrivillig barnløse?
- d ikkje e rart når de vente så lenge, å venne kroppen t at de ikkje ska bera fram ongen?
- for ein del tiår si va d 4 arbeidande per gamle i Norge, nå e d 2?
- Norges befolkning minke å blir eldre å latare?
- me komme t å gå på ein smell ein eller aen gong?
- å d e fordi samfunnet vårt ikkje har plass å ti t å ta imot småungar?

Ein litt mær gla'melding:
Visste du at...
- Ingebjørg Hauge fylle 17 å et halvt år i dag?
- d betyr at hu kan ta teorien t billappen?
- hu blir 18 om et halvt år?
- hu snart bør bli voksen...?

- INGEN har gratulert meg me dagen!
- eg e skuffa!

2 kommentarer:

Liv Astrid sa...

Gratulerer så masse med dagen som var!

Festlig at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende menn var 33 år. Visste ikke engang at det var noe som het det;)

Kos deg masse hjemme, det gjør jeg!

palmakristin sa...

gratulere me overstått ;)