måndag 14. mai 2007

VFK: Vest-Afrika for Kristus!

I dag har Kvitsundrussen 2008 valgt misjonsland. Som prosjektsjef va d eg så kom me forslag, eg som stresste rompå av meg i går kveld for å finna nye prosjekt når dei me egentlig ville ha viste seg å vær opptatt, eg som måtte forsvara å ikkje ha Israel som misjonsland, men d va o eg som fekk se koss d glinste i auene t medelevane mine når eg fortalte om bibelsmugling å HIV/aids-arbeid, eg som fekk ringa t ein overlykkelig Kåre Ekroll i Oslo å sei ka me hadde valgt, eg som får styra me mången 100 000 kroner som ska gå t å forandra liv - både her på jorda å i evigheten. Eg e gira!

Valget falt på Vest-Afrika, dvs Mali og Elfenbenskysten. Misjonærane e i Mali, pga borgarkrig i Elfenbenskysten, men jobbe i begge land. Då måtte me liksom ta begge to i ett. I tillegg komme litt av prosjektpengene t å gå t bygdeutvikling og Bibeloversettelse i Sentral-Asia. D e sånt arbeid så me ikkje kan besøka, visa bilder fra eller fortella så mye om, derfor konne me ikkje ha d som hovedland. Men de trenge penger dei og, så me fant ut me konne ha et litt todelt prosjekt me ein hoveddel å ein del me nevne hvis de spør grundig...

Så nå ska eg laga flodhest-skala t å henga ein plass alle ser an, der de kan følla me på ko mye me samle inn. Dyrskukomite e i boks, så nå blir d snart penger t misjonen her!

..... først må eg bare bli ferdi me mattetentamen på onsdag. Kanskje min siste noensinne. Men eg har jobba me matte heile helgå (serverte på Norsjø i går, men heila tiå ellers) i heile dag å i heile mårå........kan noen forklara binomisk fordeling???

Ingen kommentarer: